måndag 16 mars 2009

Tjejhelgen med pinglorna!

I helgen hade jag mina tjejor Jenny och Lina på besök & vi hade en liten tjejträff. Jag jobbade sent på fredagen så efter jobbet mötte jag upp brudarna på centralen & i samlad trupp styrde vi kosan mot Bromeliusgatan. Det tog väl inte mer än 3 sekunder innan det frågades efter vinet (that's my girls) så det var bara att rota fram en flarra i det dammiga vinskåpet, för min del blev det Fanta, inte så dumt det heller :)! Vi gjorde iordning lite mat & hade en supermysig kväll. Ja förutom när den otroligt ödmjuka & intet ont anande Gudmodern (som för övrigt hänger vääääääldans löst just nu..haha) slänger ur sig..."Jonna, har du inte fått en köttigare näsa?" & LER!??!!?!

Ehh...vad annat finns att göra vid en sån fin kommentar förutom att bryta ihop & panikleta efter speglar hädanefter??

Nåja, nu vet jag att hon säkert blir galen över att jag skriver det här, men så är det ju i bloggvärlden..muahahaha!!

Hur som helst så var väl det den enda lite gnisslande händelsen under helgen. På lördagen var vi & gjorde stan, jag hängde med i bra takt tycker jag själv...ja, för att ha så köttig näsa menar jag..;)!

Dock blev det inga roliga inköp för min del men Jenny & Lina fick med sig en hel del hem...bra jobbat tjejer :), jag kommer igen nästa år!! På kvällen var det Melodifestivalen som hängrade & medans sms-Jenny satt i ena hörnet av soffan & satte världsrekord i sms satt jag & Lina med glittrande ögon & hoppades på Snälla snälla snälla-Caroline och La Voix-Malena...såååååå bra!

Vi tog en skön sovmorgon på söndagen & innan brudarna skulle dra hemåt igen skulle vi försöka föreviga oss själva med hjälp av Jennys fina fina nyinköpta RÖDA kamera...här ser ni hur det gick... Vi skulle först sitta i soffan...ingen vidare bra pose för min del...det gjorde att skrattanfallet kom som ett brev på posten & vi satsade på att stå istället...när jag väl tagit mig upp ur soffan blev det ännu värre, stackars Lina försökte verkligen medans dem "elaka systrarna" bara tjöt av skratt. Till slut lyckades vi alla tre i alla fall att titta åt samma håll & le lite, se så bra det blev :).





Nu är helgen över & jag saknar mina tjejor...MASSOR! Puss på er, love you!

2 kommentarer:

  1. Vilken tur att du har en kille som tar hand om dig när tjejerna inte är där.....


    //Ernst

    SvaraRadera
  2. Det är inte näsan jag ser när jag tittar på dig Jonna-Ponna, det är "the glow". Du ser strålande ut och att vara gravid klär dig.

    Stor kram!

    SvaraRadera