måndag 9 mars 2009

Ernst är vår guru där hemma

Hej,
för några månader sedan dök det upp en tändsticksask där hemma i lägenheten. Det är inget ovanligt med det då vi bränner värmeljus och sjukt höga ljus på löpande band (vilket ni alla redan har läst). Dock är denna ask lite annorlunda då den pryds av en bild på Ernst Kirchsteiger. Jag har inte tänkt på det speciellt mycket men hittade den igår och blev genast inspirerad. Så jag hoppade i mina seglarshorts, en ljus rutig skjorta som givetvis var så där somrigt ostruken. Behöver jag nämna att jag var barfota?

Jag kände att inspirationen var 100 % och började skissa på lite nya inredningsidéer direkt. Detta gjordes jag på ett stort block med en bit kol från grillen. Ett tag var jag inne på att göra en fondvägg med Ernst ansikte målat på väggen. Nyanserna blir så fina när jag jobbar med just kol. Att få fram djupa linjer med naturliga material är något som Ernst verkligen har fått mig att uppskatta. Efter att ha fått koldamm i hela lägenheten och jag själv såg ut som en sotare så insåg jag att det var dags att tänka i andra banor. Så jag begav mig iväg till Allum på min lediga dag. Jonna var på jobbet lyckligt ovetande om mitt Ernst-projekt.

Jag insåg att mina konstnärliga färdigheter var för svaga för att det skulle bli någon fondvägg så det blev istället nya gardiner till vårt sovrum. De sattes upp i rask takt och jag måste säga att resultatet blev riktigt bra. Att sedan få höra att det var sjukt snyggt och enormt uppskattat gjorde att min idoldyrkan av Ernst blev ännu större. Ny återstår bara att hitta en fin tavelram till fotot av Ernst som ska sättas upp där hemma. Drömmen vore att få den signerad av inredningsgurun själv.

I dessa ljustider vi befinner oss i så använder vi oss dagligen av hans fantastiska citat:

"Var rädda om er, se till att ni släcker ljuset när ni lämnar rummet, då får ni en roligare helg".

Sköt om er

//Ernst Jr

2 kommentarer:

  1. HAHAHAHA du e inte helt som du skall min vän =)

    Å andra sidan så har man en Miss Ernst där hemma som också verkar sprudla av inredningsideer =/

    //Christian

    SvaraRadera
  2. Bild på "the masterpiece", tack! ;)

    SvaraRadera