onsdag 4 mars 2009

IKEA

... ska också tjäna sina pengar så med glatt humör och laddad plånbok drog vi till Ingvar Kamprads fort i Bäckebol igår. Inköpslistan var printad och klar och på den stod det följande:

1. Skötbord

Så vi hade höga förhoppningar om att kunna bocka av det inköpet ganska fort.

När jag kom hem och läste på kvittot stod det följande:

1. 1st 100-pack värmeljus
2. 2st 6-pack sjukt långa ljus
3. 1st Skärbräda i plast (2-pack)
4. 1st 10-pack tvättlappar
5. 1st Papperspåse
6. 1st 6-pack Juiceglas
7. 1st Svårt stort runt ljus, ganska högt också.

Hur kan det komma sig att det som stod på inköpslistan inte var med på kvittot? Hade vi stulit ett skötbord? Hur landade de andra varorna på kvittot?

Frågorna om vad som egentligen händer på IKEA fortsätter att mala och jag tror att det är lika svårt att få svar på det som på frågan: "Vilket kom först, hönan eller ägget?"

Hur som helst så har jag dubbelkollat i bilen och där hemma. Vi har inte stulit något skötbord. Vi måste bara ha missat att köpa det.

På återseende

//En Konfunderad Johan

2 kommentarer:

  1. Om inte jag missminner mig sa byggde McGyver ett skotbord av just de 6 sakerna sa det ska kunna ga. Tror dock att han bara behovde 4 juiceglas, men jag kan ha fel...

    SvaraRadera
  2. För nån anledning följer alltid några värmeljus och servetter hem när man har varit på besök hos IKEA: hur det händer, det vet man inte!

    SvaraRadera