torsdag 12 mars 2009

Kalas i antågande

Goddagens på er!
Helgen kommer rusande emot oss i full fart. Som vanligt så hinner den väl inte bromsa in utan har passerat innan Petra Mede hunnit säga "Hörni" och "Melodifestivalduell".

Planerna för denna helg går i kalasandets tecken. Jag kommer under morgondagen att köra ner till Falkenberg för att gratulera min syster som fyller år. Sköter min far sina kort rätt blir även han gratulerad då han också har födelsedag, trots att han ivrigt dementerar detta. Han är ju inte så gammal som han ser ut den gamle mannen. Vet inte vad han går igenom för fas just nu. "Jag kan fortfarande brotta ner dig, synd att jag har ont i ryggen bara" är ett vanligt citat. Jag vill dock poängtera att jag är enormt lyckligt lottad och har världens bästa föräldrar. (JA, lite orolig är jag att han ska brotta ner mig)

Det var länge sedan jag fick träffa systersonen Hugo och det ser jag fram emot väldigt mycket. Vi ska sjunga Blåvittsånger och prata Göttebosska hela helgen. Det uppskattar nog hans halvdanska far och Trelleborg-supporter (som jag inte är speciellt orolig att bli nerbrottad av).

Jonna har bokat in en tjejträff sedan lång tid tillbaka och kommer att ha besök hela helgen i Göteborg. Det som tidigare har varit vin och chips-kväll när de träffats kommer troligen att innebära mineralvatten och förlossningsdiskussions-kväll, synd att jag missar den men man kan inte få allt som ni alla vet. Jag är dock helt övertygad om att chipsen kommer vara med på ett hörn och att de kommer att ha väldigt trevligt.

Jag vill bara bjuda på ännu ett härligt citat från min idol Ernst.

"Har ni någon gång känt att ni nästan blivit förälskade i en sten?" Tänkvärda ord och fullständigt omöjliga att förstå.

Sköt om er så återkommer jag inom kort.

//Johan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar