torsdag 5 mars 2009

Går det att köpa en tvättmaskin på 10 minuter?

Goddagens,
Jag har noterat att mycket av våra inlägg handlar om inköp av diverse barnatiraljer samt diverse snedsteg i vårt shoppande. (Syftar på fyra nyanser av ljus som ni kunnat läsa om). Jag tänkte fortsätta på denna linje och rapportera om gårdagens inköpsrunda.

Jag hade igår varit på ett jobbmöte när jag möttes av glödande bokstäver i ett MSN-meddelande från min kära sambo. Då jag vet att vi har känsliga läsare väljer jag att inte skriva ut de exakta ordvalen som användes. Sammanfattat kan jag avslöja att vår tvättstuga ser ut som en bombad UFF-box varje gång det är dags för oss att tvätta. Det var nära att Jonna lämnade lappar i stil med spöstraff, livstids hängning och liknande till de som inte städar upp efter sig. Men då bara pensionärer lämnar sådana lappar besinnade hon sig och lät bli.

Jag förstod dock allvaret i situationen och svängde inom MediaMarkt på vägen hem. Säljaren fick klara instruktioner. "Jag ska köpa tvättmaskin och du har tio minuter på dig, SÄLJ!" Eric som säljaren hette förstod att jag var en stressad blivande pappa och skötte det utmärkt. Sagt och gjort, han plockade fram en maskin som raskt prutades ner med 1500:- och sen var jag på väg hem med en toppmatad Whirlpool i vår kombi (Sportkombi alltså).

Att Jonna, med tårar i ögonen av lycka, såg mig och min kära kollega Anders (tack för hjälpen) bära in tvättmaskinen var dagens höjdpunkt.

Hon fick den som present och som ni alla vet så använder man inte andras presenter. Vi får väl se hur länge det argumentet kan hålla. Nu står den där hemma och blänker ikapp med Jonnas leende och för er som undrar över min inledande frågeställning. Det går alldeles utmärkt att köpa tvättmaskin på tio minuter.

Sköt om er så länge, jag återkommer med största sannolikhet inom kort.

//Johan (mr Whirlpool) Hall

1 kommentar:

  1. Åååå nu blir jag avis. Jag vill också ha en tvättmaskin.
    Kram kram från din syster

    SvaraRadera