måndag 23 mars 2009

Gissningsleken....

... har alltid varit min starka sida. Kanske inte att gissa rätt och vinna men jag älskar att både leka och tävla.

Jag tänkte starta en möjlighet för er att gissa vilket datum som vi kommer att bli föräldrar. Det blir som vanligt blommor och kartonger till vinnaren samt den oerhörda prestigen och äran som vi inte ska glömma bort. Detta är bara gissningar och spekulationer och det är viktigt att påpeka att jag inte vill sätta någon press på Jonna att leverera just den dagen som jag tror att det blir.... hon är fantastisk ändå.

För att ni alla ska få samma förutsättningar så kan jag meddela (till er som missat) att det datum vi fått från vårt senaste ultraljud är 2009-04-27.

Det finns bara en enkel regel:
1st gissning per person (kan ej ändras efter att det datumet passerats heller)

Nu är det upp till oss alla att gissa på.....

Min gissning är 2009-04-24

//Johan

21 kommentarer:

  1. 17 April... på min födelsedag... ;)

    SvaraRadera
  2. Hm tror bestämt att det blir den 2009-04-26 ;)

    SvaraRadera
  3. 2009-04-27 blir det.

    SvaraRadera
  4. 2009-04-28, 05:23.. exakt då!

    SvaraRadera
  5. 2009-04-29 ..... det är då det händer :)

    SvaraRadera
  6. 2 maj 9,32. Prick. Våga inte något annat :)

    SvaraRadera
  7. Hugo tror att kusinen kommer på hans födelsedag 26/4.
    Anders tror 1 maj och Klara 30 april.

    SvaraRadera
  8. Den ömma modern gissar på 2 maj, men hoppas på den 20 april =)!

    //Jonna

    SvaraRadera
  9. Merde! Min gissning hade varit den 2 Maj men det var innan jag såg kommentarerna och framförallt den från den ömma modern. Nu gissar jag på 4:e Maj. Antagligen på eftermiddagen, ungefär 16.25 sådär. Kartongerna med blommor blir dyra att skicka till Sydney, men det får ni ta!

    Daniel

    SvaraRadera
  10. Jag är helt övertygad om att storken skulle leverera något senare än vad han sagt från början. Den 4:e maj hade varit min gissning, men..... datumet är redan taget så det får bli en ny gissning.......9:e november känns som ett troligt datum då..... Om det inte blir 4:e maj, så blir det den 9:e november!! ; ) Ha det bäst

    /Tobbe

    SvaraRadera
  11. Tobbe,
    du är en man med känsla för vad gravida kvinnor vill höra/läsa. Jag hoppas du förstår att du nu är personligt ansvarig för Jonnas välbefinnande fram till november. Jag har ansvaret fram till två veckor efter förväntad nedkomst, sen får du ta över. Det som oroar mig mest är dock att du kanske vinner :)

    SvaraRadera
  12. hmm...så här blir det när man släpper in sin kompis från MOTALA att lämna kommentarer...Tobbe, I love you.. men 9 november kan jag med bestämdhet säga att det INTE blir....vi får ta det här med hur länge bebisen ligger i magen osv, ok? Du med 2 barn borde på nåt sätt veta detta, men man glömmer ju lätt..hahaha!! Puss puss//Joanita

    SvaraRadera
  13. Farmor Elly säger:2 maj på natten mellan lördagen och söndagen

    SvaraRadera
  14. Hej jonny.
    Din faster tror på den 16 april så får du vila dig en dag när du slutat arbeta....och jag har sem 14 dagar.....hi.hi Johan vad säger du?????
    Puss/Lena

    SvaraRadera
  15. Som du ser i texten ovanför Lena så har jag gissat på 2009-04-24. Men det veti katten om det blir så som Tyra Bengtsson hade sagt. Gällande din semester så får du nog förlänga den om det blir som jag har tippat i alla fall.

    Kram på dig Lena. Elly får en kram hon med givetvis.

    //Johan

    SvaraRadera
  16. Den 22 april tidigt på morgonen och Allan har namnsdag.
    Lennart

    SvaraRadera
  17. 3:e maj är dagen då det sker
    /Bardh

    SvaraRadera
  18. Jag tror på 1 maj! Tror att det är en smart unge som ser till att han/hon alltid får en ledig födelsedag.

    Dessutom behöver jag nåt roligt att göra den 1 maj. Gillar inte demonstrationståg, födelsedagskalas roligare! ;)

    Kram Fia

    SvaraRadera
  19. den 27 blir det absolut. Finaste dagen det! och så blir det en liten Elsa... Kramar Fanny

    SvaraRadera