söndag 29 november 2009

Helg i Malmö hos kusinen!

Tjoho på er!

I helgen har vi varit i Malmö & till min förtvivlan märker jag att vi ju knappt tagit några foton alls =(!! Jag vet att Elsas faster är en flitig fotograf så jag ska se om jag kan tjata till mig några av henne kanske!! Hur som helst så kom vi till Malmö i lördags vid lunch. Vi fick ett varmt välkomnande även om Farbror Anders var lite trött i ögat efter en sen julfest dagen innan ;-).

Vi åt lite lunch innan vi gav oss ut på en promenad in till stan. Jag var nämligen på jakt efter en sån där fin "Katinka" docka med bjällra i som Elsas kompis Tor har & som Elsa bara älskar att lek med när vi är där.

Vi hittade butiken & jag fick veta att det var den sista (!!??) de hade ...så snacka om TUR!! JAa frågade inte ens efter priset utan sa bara GUUUUUD vilken TUR jag har!!!

-Ja, ibland ska man ju ha det, säger hon i butiken...225 kronor blir det då (!!??!)

Hmmm...lite dyrt kan jag ju säga såhär i efterhand men Elsa älskar den verkligen så det var det klart värt =)!! Efter detta "lilla" inköp skulle vi förbi en fin butik som har bröllopsklänningar. Jag & världens bästa faster Klara skulle bara kika, men givetvis tyckte hon i butiken att jag skulle prova ett par modeller....INGEN bra idé med tanke på att Elsa hade ätit 6 GÅNGER under natten & enbart från vänster bröst så mitt högra var som en sprängballong medans det vänstra var i stort sett obefintligt!?!

Kul att prova tajta klänningar då...haha! Samtliga klänningar satt helt klart SNETT om man uttrycker sig milt...hahaha!! Men roligt var det i alla fall...dessutom är jag såååå glad att ha en så fin & härlig svägerska som Klara är! Tack snälla du för att du är så himla bra =)!!

Elsa somnade i stort sett med en gång på promenaden & sov hela tiden som vi var på stan så hon såg inte mycket av Malmö...men men, vi ska ju dit på nyår & fira farmor som fyller år, då får vi se till att hon är vaken =)!

På eftermiddagen kom även Elsa & Hugos söta kompis Ebba dit med sin mamma Sara, pappa Jakob, moster Emma & morbror Jocke...det var fullt hus kan man lugnt säga! Vi hade supermysigt & det var jättekul att se hur mycket Ebba vuxit från i somras!

I morse tog vi det lugnt, vi sov alla till runt 8.30 sen var det lek på schemat. Hugo läste bok för sin lilla kusin...sötnosar! De kommer nog hitta på mycket bus nästa sommar är jag rädd =)!

Elsa försöker krypa & Hugo läser saga. Världens finaste kusiner!

Vi stannade till i Halmstad hos morfar & Fia när vi åkte hem från Malmö. Elsa busade med morfar som vanligt =). Morfar skrattade gott när Elsa smilade STORT så fort kameran åkte fram...hon är en liten linslus minsann =)!

Tittut!

Fia fick oxå lite Elsatid innan hon skulle iväg på vernissage. Elsa visade även sin fina Katinka docka för Fia...den var fin tyckte hon.

Sen ville Elsa visa morfar & Fia hur duktig hon är att flytta sig BAKLÄNGES..haha...vi försökte "lura" henne genom att sätta den lilla Katinkan framför men hon slank bakom soffan istället...haha!

Morfar är STOR =).

Vi stannade även till i Falkenberg hos farmor & farfar. Vi fick jättegod middag, Tack snälla ni...vi kommer jämt & äter hos er...jag hoppas att vi kan bjuda tillbaka när vi kommer ner för gott =)! Elsas snälla farmor & farfar har köpt en kanonfin sitt-rygsäck som Elsa & hennes kusin Hugo kan sitta i när vi är ute i skogen eller liknande. Elsa tyckte om den, vi hoppas att vi kan använda den snart...eller att hon & farfar tar en liten tur nästa gång vi hälsar på =).

När vi kom hem var vår lilla solstråle på STRÅLANDE humör & hon har nu börjat att skratta riktigt högt & härligt. Jag började göra nåt konstigt ljud & skoja med henne & tillslut lät det såhär;


Visst låter hon härlig???

Nu är helgen slut & vi ser fram emot fredag då MORMOR kommer!! tjohoooo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar