tisdag 10 november 2009

Fika med Tor & Alice

Hej hopp =)!

Inatt kl. 03.00 vaknade vi av ett konstigt ljud & en smäll...jag sprang upp & kollade i köksfönstret & det visade sig att det brann på den stora parkeringen bara ett 50-tal meter från vårt hus!! Det var någon mindre begåvad person som snott en bil & sedan tänt eld på den så fyra bilar blev totalförstörda & ytterligare 2 bilar fick stora sotskador. Det brann ordentligt & däcken smällade högt så det var faktiskt ganska otrevligt att se. Som tur var var ju både brandbilar, ambulans & polis på plats ganska snabbt så de kunde släcka. Jättetrist att det händer sånt i vårt område. När Elsas mormor var här för ett par veckor sedan brann det även i grannhuset mitt emot vårt så nu börjar det bli dags för oss att flytta på oss känner både Johan & jag. Dags att dra söder ut =)!

Nåväl...nu till vad vi gjort idag.

Idag har det varit busväder & vi har inte varit utanför dörren!! Igår bestämde jag, Marika (Tors mamma) & Sara (Alice mamma) att vi ev skulle gå på promenad & sen ta en fika. Men på grund av det uschliga vädret & att Elsa sov sin förmiddagslur lite längre än hon brukar så skippade vi promenaden & så kom våra kompisar hem till oss istället på lite fika! Vi bjöd våra gäster på lussekatter & pepparkakor (kanske lite för tidigt) & kaffe såklart! Elsa som är äldst & måste föregå med gott exempel (?!)fick ett smörgåsrån & jag tror allt att hon åt nästan halva...resten blev en stor gegga på bordet...trevligt!


Det blev lite lek på filten först...dock var Elsa lite grinig...hon ville kanske inte dela med sig av sin SUPERROLIGA leksaker...hahaha! (Eller så var hon lite svartsjuk på Alice som charmade Tor ;))


Elsa ville INTE vara med på kort som ni ser utan gjorde allt för att ta alla leksaker som sötaste Tor kom åt...haha...& lilla Alice gjorde en snabb genomgång av hur högt & bra hon kan "sjunga"...man är inte riktigt van att höra Alice över alla andra bebisar...men i den lilla kroppen finns det röstresurser minsann!


Elsa ville inte riktigt vara med utan satt ett stund i sin babysitter istället...lillan!


Tor & Alice softar på filten =)...sötnosar!


Efter att Tor & Alice gått hem dög filten igen...dock rullade min lilla älskling runt & slog i huvudet i golvet (hon skrek HÖGT, ARGT & LÄNGE) så jag hämtade mitt tjocka täcke & titta så bra det blev då =)


Det blev majs-& potatispuré med päronpuré till efterrätt...MUMMA =)! Sen ville Elsa gärna dricka själv så jag fick INTE ta den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar