söndag 22 november 2009

Hela veckan i bilder =)

Den här veckan har det hänt MYCKET i familjen Hall-Lundgrens liv måste jag säga! Delsa har Elsa börjat att äta ägg & få gröt som innehåller mjölkprotein & skummjölkspulver. *peppar peppar* men än så länge har det gått jättebra & det verkar som att hon INTE tar efter sin mor, vilket vi är mycket glada över!

Hon har även börjat att äta kyckling & favvisen är kyckling med ris & grönsaker än så länge =). MUMSFILIBABBA!

I veckan har vi träffat Marika, Tor, Sara & Alice en del & tagit promenader & fikat. Vi var hemma & fikade hos Marika & Tor & Elsa lånade Tors fina leksak som lät mycket fint när den vaggade fram & tillbaka. Hon roade sig själv & "ålade" sig runt hela golvet med den där leksaken framför sig...jag undrar när hon ska börja krypa =).

Lekkompsarna Elsa, Tor & Alice =)

I torsdags sålde vi vår lägenhet!! Det gick på 24 timmar...det var den snabbaste affären för den mäklaren någonsin...& vi är jätteglada för det gick så himla bra =)! Efter att Johan, Fia, Chrille & Daniel burit upp typ varenda möbel på vinden i onsdags kväll hade jag hela torsdagen till att städa & feja & givetvis S T Y L A lägenheten =). Som tur är hade jag god konsultation av Marika (Tors mamma) för de sålde sin lägenhet för någon vecka sedan så hon hade massor bra tips & så fick vi llåna lite grejer för att det skulle se extra fint ut =)! Tack snälla Marika, du är toppen =)!

Hur som helst så hade vi bjudit in oss till Världens bästa Kerstin på torsdagsvällen när det var visning av lägenheten & vi hann inte in förrä
n Johan fick samtal från mäklaren som hade S Å L T lägenheten!!!!! På 6 minuter..hahaha...heeeelt galet bra!! Eftersom jag hade varit hemma hela dagen hade jag tagit på mig "oömma" kläder...när vi kommer till KErstin inser jag att jag & Elsa ser likadana ut...haha..inte bara mössor likadana utan nu har vi även ett helt "kit"...

Om ni är nyfikna på hur HÅRT vi verkligen jobbat på mindre än 24 timmar har ni lite bilder här =).

Hall

Hall

Kök

Vardagsrum

Sovrum

I fredags var det dags för lilla Elsa att få vaccinationssprutan för Svininfluensan, hon fick en halv dos & ska komma tillbaka om tre veckor & få en halv dos till. Det hela gick jättebra & hon fick inga biverkningar alls...föruom att hon var lite trött & sov gott ett par timmar när vi kom hem...vår älskade dotter.

I lördags kom Elsas andra Gudmor Jenny från Helsingborg på besök & Elsa fick de finaste små tofflor jag någonsin sett!! Tack söta Jenny.

Vi hämtade upp Jenny på stationen & åkte hem till Gudmor Fia & Chrille för supergod fika....de hade dukat upp till fest minsann!! Så gott var det!

Världens bästa vänner!! Vi tycker så mycket om er! Det ska sägas ja...Elsa åt sin första smörgås med leverpastej på...det var MUMS tyckte hon så nu måste vi köpa hem det så att hon kan äta det till "mellis"!

På kvällen var pappa Johan på fest med sitt företag så jag, Elsa & Jenny var hemma & myste. Elsa var på strålande humör...kan man vara annat än när Gudmor är på besök??

Idag har vi bara varit hemma för det var sååååå tråkigt väder. Elsa & Jenny har "hängt" hela dagen...Elsa tycker om sin Gudmor massor =)

Pappa Johan köpte nya byxor till Elsa i går på Polarn o Pyret, superfina..hon passar i rött & randigt vår lilla tjej!

Jenny tränade krypteknik med Elsa...jag var SKEPTISK..haha

Hon står & gungar fram & tillbaka..ser jätteroligt ut...

Sedan när man minst anade det SATTE HON HADEN & TOG ETT "STEG"....& jag fick det på BILD!!! Är man proffs eller vad???


Nu är helgen slut & ny vecka börjar...vi har mycket på G...bland annat husvisning i Falkenberg...vi får se hur det går =)!

Tills senare hörni!

Kram kram från famljen H-L

1 kommentar:

  1. Åh vilken underbar vecka ni har haft!!! Härligt att lägenheten blev såld så snabbt, men vi vill inte att ni ska försvinna söderut *putar ledsamt med munnen*. Vilket storlek har Elsa på de byxorna? Första krypsteget - oj, oj, oj!!!

    Mysigt med besök också. Äter Elsa allt som serveras nu?

    Massor med kramar till er alla från oss alla

    SvaraRadera