måndag 9 november 2009

Fars dag och Elsa fyller år... ett halvt år i alla fall.

Hej på er!

Det är många bilder den här gången, för vi har ju firat både fars dag, Elsas 6 månadersdag & haft lussebak hos morfar & Fia i helgen!

I fredags innan vi åkte till Halmstad var vi & fikade med Elsas kompisar & deras mammor. Sötaste Alice fyllde 5 månader! Så stor tjej nu =)!

Linus hos sin lilla mamma Moa.

På eftermiddagen fick jag äntligen ta vaccinationssprutan för flunsan som härjar, det fanns TVÅ sprutar kvar på vår vårdcentral & sen var de slut så jag har tur får man ju säga!! Dock kände jag mig lite som rutten frukt dagen efter men det fick det ju vara värt såklart!

Elsa busar med Fia!

Elsa har ju blivit stora tjejen nu & när vi fikade fick hon sitt första smörgåsrån!!

Tusen bitar!

Geggigt värre!

Jag & sötaste tjejen i världen!

Vi bakade lussekatter & Elsa ville såklart vara med & titta!

Nyfiken i en strut...det har hon fått från mor sin..jag veeeeet!

Elsa fick en jättesöt kanin av faster Lena & en skallra av farmor Elly. Fia busar med Elsa med kaninen...den är såååå mjuk & gossig!

Den stolta modern & morfadern!

Eftersom morfar & Fia har världens längsta hall tyckte vi det var dags för Elsa att lära mig att krypa där, men det visade sig att hon var trött för dagen & ville inte..haha!

Det ser ut som hon tänker "Är de dumma på riktigt??" haha

I söndags var det både Fars dag för första gången för vår finaste & bästa pappa & Elsas 6-månadersdag! Elsa & jag kom in & överraskade pappa Johan =)!

Titta vad som stod på hans plats när vi skulle äta frukost! Förstklassigt & högkvalitativt lergods från 10:an butiken =)!

Morfars önska på fars dag var att vi så snart Elsa vaknade på morgonen skulle gå in med henne till honom & Fia (Fia var inte riktigt lika pådrivande i detta). Kl. 06.30 stod jag med vår lilla solstråle på armen & knackade på deras sovrumsdörr...KOM IN ropade morfar högt & där lekte sedan Elsa till klockan var 9...sjuuuukt skönt för hennes mor & far =). Men morfar fick även han andra presenter & Elsa var nog lika nyfiken som morfar verkar det som!

En snögubbetermometer!! Sjukt bra tyckte Fia så det var ju bra =)!

Pappas tur...vad kan det vara?

En jacka!! Så fin han blev!

Sen busade vi lite vid frukostbordet & Elsa var på strålande humör =)!

Här är jag!

Morfar fick en fin mugg han oxå! Sen var det slut på presenterna!

Efter frukosten tyckte vi det passade sig med ett litet bad för Elsas del, hon plaskade & hade jätteroligt! Gudmor Fias vattensäkra bok lästes oxå =).

Runt lunch åkte vi sedan hem till farmor & farfar i Falkenberg. Farfar hade gjort en viltgryta som var sååååå god! MUMS! Elsa passade oxå på att prova kusin Hugos gåstol eftersom han har varit snäll & låtit den stå hos farmor & farfar så Elsa ska få låna den när vi kommer dit =).

Tut tut...dock fattade hon inte riktigt att hon kunde förflytta sig med den utan när jag drog henne fram & tillbaka blev hon rädd & lite ledsen så då fick vi hitta på nåt annat. Men nästa gång går det säkert bättre.

Hon provade även Hugos gungstol som farmor har satt nytt tyg på...jättefin!

Det var vår helg det!

Nu är det ny vecka...vi får se vad vi hittar på =)!

1 kommentar:

  1. Åh vilken jättemysig helg ni hade och vad mycket ni hittade på :-o... Stort, stort grattis till sötaste Elsa på halvårsdagen i efterskott!!! Emil och hans föräldrar längtar tills vi ses igen. *kram från oss alla*

    SvaraRadera