torsdag 23 april 2009

Vi har varit på Östra Sjukhuset....

...men inte av anledningen vi hade önskat. Efter att Jonna hade träffat barnmorskan igår så fick jag kila iväg en sväng från jobbet för att bege mig till Östra dit Jonna redan var på väg.

Det ska direkt meddelas att det inte var några tråkigheter på gång. Då bebisen rör sig lite mindre nu än tidigare så ville de för säkerthets skull göra ett CTG-test (cardiotocografi-test) vilket är en hjärt- smärtmätare som kontrollerar puls och sammandragningar. Allt såg givetvis alldeles fantastiskt bra ut (precis som Jonna) och vi fick sitta där i ca 30 minuter och se hur pulsen slog samt hur bebisen rörde sig.

Vi är nu tillbaka i stadiet vi har varit de senaste dagarna.... väntstadiet. Det är lite märkligt att jobbmässigt så rusar dagarna förbi just nu men det känns ändå som att tiden inte går framåt. Det är ytterst svårt att förklara det rent matematiskt, om ens möjligt. Men det är så jag känner det i alla fall.

Sköt om er så länge... hoppas på glada nyheter inom kort.

//Johan

2 kommentarer:

  1. Herregud, bara jag läste rubriken blev jag nervös. Puh, skönt att allt var bra. Elsa/Nils har för trångt där inne förstås, finns inte plats att röra sig på. Tycker väl att det räcker med sparkande nu, har gett upp - det blir inte bättre plats iallafall. :)

    Vad rädda om er!!

    Kram Fia

    SvaraRadera