torsdag 9 april 2009

En dag med stort innehåll!

Igår var det dags att besöka vår superbästa barnmorska Lisa & kolla hur bebben mår därinne. Det hände egentligen tre saker som jag känner att jag vill dela med mig av. Först & främst var alla värden på mig bra, sen skulle jag vägas...vi kan ju börja en ny gissningslek...hur mycket jag gått upp...heeeeeeeeelt otroligt!! Min matchvikt ligger nu på 63 KILO!??!? Jag har förvisso inte gått upp mer än vad som är normalt, dvs 13 kilo men en totalvikt på 63 kilo...jag bara garvade...it better be A LOT of water tänkte jag högt för mig själv!

Efter detta lilla glädjebesked var det dags för oss att lyssna på hjärtat & klämma på magen =). Hjärtljuden var starka & fina, det enda lilla kruxet var att Lisa till 99,9% var säker på att vårt lilla pyre hade vänt sig & fixerat sig men hon ville se det på ultraljud för att säkra den där 0,1%. Snabbt & lätt kom vi in till Anne-Maj som slängde på runt 30 liter kall gel på magen & på 1,5 sekund sa, - Rumpan pekar uppåt =) & sen fortsatte hon ner på bebisens rygg för att titta på huvudet....jag hade ju inbillat mig att man kanske kanske skulle få sig en kik på om det är en Elsa eller Nils därinne men det var över på 2 sekunder. Istället fick vi se det finaste och sötaste ansiktet med en hand som gnodde runt & grejade. H*n gapade/gäspade så man såg tungan & munnen. Näsan var helt ihoptryckt, inte så konstigt eftersom den ligger med huvet ner nu, men det såg roligt ut....man kunde även se ögonfransarna..heeeelt underbara!!! Det var en mycket bra dag hos barnmorskan & vi kom ut men ett stort leende på läpparna, jag & Johan =)!

Efter detta besök styrde vi först bilen mot Babyproffsen för att inhandla påskpresent från världens bästa faster Lena, Tummensängkläder till vagnen...sååååå fina!


Det blev även ett par Tummen sockor, annars hade jag inte lämnat butiken, stackars Johan =)!


Därefter var det skötbordstajm, vi har hittat en jääääättestor barnbutik på Hisingen som säljer ALLT & till lite lägre pris, så vi skuttade in där & fick med oss ett Brio skötbord a'la de lux...typ =).

Jag säger bara det, oj oj oj, vilka byggtalanger det finns på Bromeliusgatan i Göteborg!!! Helt otippat också! Skötbordet skulle ju sättas ihop sen när vi kom hem...det gick nog på 30 minuter...JAG SKOJAR INTE...vilket team vi är! Lulu & Martin Timell liksom...vilka är det??!?!
Kolla resultatet!

1 kommentar:

  1. Jag måste säga att det gör min dag att läsa om era äventyr. :) Jonna - jag förstår dig precis om tummen-sockorna! Jag skulle vilja ha ett par egna ;) Jösses, vad Christian skulle bli glad...

    Men du - du är fortfarande lättviktare. Jag väger nästan 10 kilo mer än dig UTAN att vara gravid. Så tänk dig vad jag kommer väga den dag jag är gravid! Nu blev nog Christan ännu gladare.... ;)

    Stor kram Fia

    SvaraRadera