fredag 17 april 2009

Uppföljning på sagan om den statliga.....

Givetvis så måste vi ju se till att avhandla detta ärende också. Tack Fredrik för din påminnelse.

Igår så ringde en Ann-Kristin Lax från Försäkringskassan. Hon visade sig vara en riktig fena på mamma- pappa- barnpeng. Hon sa att vi fastnat i deras nät och att det lätt blir kräftgång i denna typ av ärenden och att de är svåra att bena ut. Personligen tyckte jag det var kasst men valde att inte löpa hela linan ut med det resonemanget då hon verkad justrare än de andra jag pratat med. Det är tydligen så det gös på försäkringskassan, de har allt som oftast full rulle lät hon meddela. Hur som helst så hade hon blivit ansvarig för vårt ärende vilket kändes som ett bra drag. Hon fiskade upp vårt problem och hasplade ur sig några grejer hon skulle räka på innan ett beslut var skulle vara klart. Vi skulle inte torska några pengar i alla fall och vi hoppas att vår lilla krabbat tittat ut snart.

Kortfattat känns det i alla fall fina fisken att det verkar lösa sig och vi väntar nu bara på att håva in.

Vi sejs snart igen... haj haj.

//Johan

5 kommentarer:

  1. Heter hon verkligen Lax i efternamn?

    SvaraRadera
  2. Det sejs att hon heter så. Ett gäddra roligt namn om du frågar mig.

    SvaraRadera
  3. En av de bättre fiskehistorierna jag har hört!

    /Tobbe

    SvaraRadera
  4. Tänk om hon skulle ha Torsk i efternamn....hon skall vara glad att hon heter Lax....
    Kramar o pussar Faster Lena.....obs jag kommer inte att vinna blommor och snören...

    SvaraRadera
  5. jag blir sa trott pa dessa spexare...

    SvaraRadera