fredag 17 april 2009

10, 9, 8, 7.....

Nu har nedräkningen börjat.... på riktigt! Snart är vi föräldrar! Det är idag 10 dagar kvar till beräknad nedkomst. Det är med lite olika infallsvinklar som jag tittar på detta nu. Jonnas maratonlopp börjar närma sig upploppet samtidigt så har vi nu ett explosionsartat 100-meterslopp framför oss.

Varje gång telefonen ringer nu och jag ser att det är Jonna så kommer det ett adrenalinpåslag modell större. Dock har det än så länge mest varit frågor om vad vi ska äta till kvällsmat och inte några indikationer på att det satt igång.

Jag har i alla fall förberett mig så mycket jag kan. Läst böcker i ämnet, snackat med kompisar som varit med om detta redan och tro mig.... bilen tankas var fjärde mil för att vi inte ska åka på motorstopp den 1km långa färden till Östra. Spolarvätskan är också påfylld.

Väntans tider är roliga tider har någon sagt.... jag håller inte med. Det är fruktansvärt roligt. Vi har ju en guldklimp att ta hand om inom kort.

Jag och Jonna strålar ikapp med solen och Ringhals just nu och lovar att återkomma inom kort med massor av rolig läsning. För övrigt så är jag så enormt imponerad av Jonnas maratonlopp att orden inte räcker till för att beskriva det.

MVH
Den nervösa, förvantansfulla, pirriga och lyskliga blivande pappan

//Johan

1 kommentar:

  1. Detta var ju givetvis valdigt intressant, men jag tror att alla med mig undrar hur det gatt med forsakringskassan. Uppdatering snarast tack!

    SvaraRadera