måndag 28 september 2009

Lite ditt & datt....

I onsdags hade vi Elsas Gudmor Fia & Chrille på besök. Snällaste Fia hade handlat mat & lagade till världens godaste spagetti med köttfärsås tillsammans med Chrille.....TACK SNÄLLA, NI ÄR BÄST!!!


Sen busade dem med Elsa som skrattade sååååå åt Chrille när han gjorde sitt...taddi taddi ta...taddi taddi ta....om & om igen...vi skrattade ALLA ÅT honom...hahaha! We love you!


Elsa & pappa busar...hon låter sååå rolig!!


I slutet av förra veckan hade vi underbara dagar HELA familjen! Pappa Johan
var ledig torsdag & fredag & kunde därför vara hemma med mig & Elsa....vi hade det så mysigt.


I torsdags tog vi en lång promenad i Skatås först...Elsa låg en stund i vagnen men ville sen komm aupp & titta på allt fint i skogen...det var ju dessutom en underbar dag med sol & lagom varmt så det var väl klart att man inte kunde ligga i vagnen & missa allt det där då!!


Så skönt att komma upp!


De finaste i världen!


Efter promenaden kom vi vi hem & åt lite lunch för att sen gå iväg till sångstunden i kyrkan. Det var 14 mammor med sina bebisar & så Johan...haha...jag tror han tyckte det var riktigt trevligt =)!


På kvällen åkte vi till Falkenberg. Farmor & farfar åkte dock till Småland på fredagen så tyvärr träffade vi dem inte så länge....men lite farmor- & farfartid fick Elsa. Vi får se till att åka ner snart igen...när de är hemma =)!


Vi tog en promenad till stan på fredagen för Elsa behövde en mössa. Vi kom hem med TVÅ mössor, en flit, ett par termotofflor, 4 st bodys, ett par byxor, ett par jeans & 4 par strumpor...jösses!! Den tösen har mer kläder än jag & Johan tillsammans!!

På kvällen fick vår lilla tös en knäpp...hon hysterisög på min näsa?!?! Varför??? Fråga mig inte, men roligt var det...jag skrattade så jag grät....& Johan oxå!


I lördags kom min farmor & faster Lena på besök. Elsa fick paket med massa fina saker. En mössa (så nu har hon tre stycken....det borde väl räcka??), ett par vantar, en fleecejacka & ett par fleecebyxor...superfina! Tack snälla, ni är så snälla! Vi fikade på äppelpaj som farmor bakat & hade mycket trevligt. Elsa tyckte det var kul med besök!


Farmor hade varit gullig & tagit med sin trimmer så att vi kunde klippa Johans hår...av ngn anledning la den av MITT I KLIPPNINGEN...HAHAHAHAHAHAHAHA...hysteriskt roligt...vi var givetvis tvugna att ta ett kort på snyggingen!


Farmor Elly blev förtvivlad såklart men herre gud, Johan är ju en sån som lätt sätter trender så det var ingen fara (& så följde vi även med farmor hem så vi kunde ladda den & klippa klart)!


Mys med farmor Elly


Tjejsnack antagligen


Innan Morfar & Fia kom på besök i söndags tog vi en kort promenad runt Tröingeberg. Elsa hade på sig sin fina kofta & tossor som Mormor Ingrid har stickat & min gamla snusnäsduk som jag hade när jag var liten...hon var bedårande!! Det var hennes pappa oxå =))!


Sedan kom alltså morfar & Fia. Fia & Elsa sjöng en massa roliga sånger från Skattkammarens CD & morfar fick snällt titta på


Sen slappade vi lite i soffan....fast Elsa busade mest! Hon är otroligt lik Johan på detta kort...kul...för johan asså ;)..haha!


Nu har en ny vecka börjat så vi får väl se vad som kan komma upp på bloggen =)!

Kram kram från Elsa & Jonna

3 kommentarer:

  1. Åh vilken härlig helg ni hade och vad skönt att Johan hade lite extra lediga dagar med er :-). Skoj med massa kläder till Elsa - presenter är ju alltid välkomna ;-). *kram till er alla*

    SvaraRadera
  2. hejsan!!! Så lik Johan Elsa har blivit!!!!!
    Kom på att jag måste berätta för dig att vi har köpt katt....Så ni inte åker inom om det är farligt för Elsa . Kom inte ihåg vad de sa om allergi. Många kramar Sara & Mogge!

    SvaraRadera
  3. Hej på er!

    Måste bara säga att det är väldigt roligt att läsa er blogg. Elsa är bara sååå bedårande... trots att hon är lik Johan ;-)

    Kram
    Lina Åhlander (Johans gamla klasskamrat från Halmstad)

    SvaraRadera