onsdag 12 augusti 2009

Snart dags för dop!

Elsa har precis tagit en liten sovstund så då passar jag på att skriva lite här =)!



Nästa helg, den 22:e döps Elsa i St:Nikolai kyrkan i Halmstad, det ska bli roligt. Jag håller tummar & tår för att hon kan ha dopklänningen...skulle ju ha prövat den på henne för en månad sedan typ & glömt det så nu hänger den i faster Lenas sommarstuga & väntar!! Jaja, vi har flera proffs i släkten som på 5 minuter kan sy in en kil i så fall...(rosa givetvis...hahaha)!!

Tydligen är det en liten tjej till som ska döpas så de blir två stycken, skoj skoj! Sedan bär det av ner till faster Lenas sommarstuga i Strandhaga så att vi kan fira vårt lilla troll ordentligt!

Eftersom det är i Halmstad har vi valt att bara bjuda de närmsta inom släkten, så ni som läser detta & inte har blivit bjudna, bli inte ledsna =)! Hur som helst så har det frågats om vad lilla Elsa önskar sig i dop presenter & därför tänkte jag bara printa ner ett par stycken som vi vet att hon vill ha =))!

Gåvagn från Brio
Pekböcker
Påslakan till spjälsäng
Böcker från den gama goda tden, typ Elsa Beskow, Astrid Lindgren, Totte-böckerna
Presentkort till Polarn & Pyret
Lek klossar
Barnsånger på CD-skiva...helst där barn sjunger inte vuxna
Barnservis - Tummen eller Tomtebobarnen av Elsa Beskow

Jag får uppdatera listan om vi kommer på något mer =)!

Nu ska jag försöka hinna duscha innan sötnosen vaknar!

See ya lata!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar