måndag 31 augusti 2009

Dop, familjemys i Tranås & så lite promenix med mammagruppen!

Tjolahopp,

Nu är det racerfart som gäller...Elsa sover & jag hoppas hon drar ut lite på minuterna för jag har typ 100 bilder att lägga upp här nu =)!

Förra lördagen var det ju dop för Elsa i St Nikolai kyrkan i Halmstad, det blev en superfin dag & givetvis skötte sig den lilla Tjoddan utmärkt. I kyrkan satt hon bara på söta gudmor Fias arm & tittade, vilket A-BARN...eller hur?? Haha.

Pappa Johan hade semester hela förra veckan för bockjakten har ju börjat nu, så i onsdags tog vi vårt pick & pack (vi måste köpa större bil!) & åkte upp till stugan i Småland. Farfar kom på kvällen samma dag, oxå för att jaga & på fredagen slöt farmor, faster, farbror & Elsas fina kusin Hugo upp. Världens snällaste farmor som bjöd mig & faster Klara på SPA i lördags...sååååå skönt, TACK snälla svärmor (blivande)det var underbart!

När vi var uppe i stugan satte vi Elsa i kusinens vagn (sittvagn)...Elsa verkade helnöjd att sitta där så igår (söndag) när vi kom hem bytte vi ut den nedrans liggdelen (som hon legat i ENBART när hon somnat för den är tydligen ingen favorit i vaket tillstånd...man ser ju INGET) till sittdelen & invigde den idag när vi var på promenad med vår mammagrupp. Elsa tyckte väl att det var lite sådär i början men sen somnade hon & sov 1 1/2 timme....REKORD!!

Här kommer lite bilder från veckan som gått så ni hänger med =)! P.g.a tekniskt fel börjar bilderna i omvänd ordning :p...ok...jag orkade inte lägga in dem rätt.

Världens sötaste i nya sittvagnen

Mammagruppen (med en pappa i oxå) har fikapaus för bebisarna (Elsa sov så hon hoppade över sitt fika)



Så nöjd!

Premiärsits efter att pappa Johan bytt till sittdel...toppen!

Elsa & jag på promenad med mormor utanför stugan i Småland

Mormor kom på besök eftersom pappa Johan fyllde hela 32 år i helgen!

Pappa Johan fick sååå coola solbrillor av mig & Elsa så givetvis ville Elsa ha dem...& de passade ju perfekt!

Pappa Johan & kusin Hugo på lördagsmorgonen när vi firade födelsedagen

Så glada & fina vid pumpen uppe i Småland

Jag & Elsa...pappa ohan fixade brasan & det är den Elsa har fixerat blicken på =)

Elsa dagen efter dopet, slappar lite på filten i faster Lenas stuga

Elsa med sin ögonsten Fia...eller är det kanske tvärtom Fia =)??

Lite fundersam som hon kan vara dotra mi

Hårbandet som jag ville att Elsa skulle ha på dopet sa pappa Johan strängt NEJJE(!!) till, så vi band ett av presentsnören efteråt istället...sötis!

Fyra generationer, mormor, jag, Elsa & gammelmormor Siri...fyra SNYGGINGAR!!!

Faster Klara & Elsa efter dopet i Lenas stuga där vi hade festen

Doplövet som gudmor Fia hängde upp i Dopträdet i kyrkan

Jag, Gudmor Fia, Prästen Torbjörn, Elsa, Gudmor Jenny & pappa Johan

Elsa Stina Maria

Gudmor Jenny får hälla upp dopvattnet till Elsa.



Pappa Johan läser ett bibelord...det var fint.

Så fina. Det är gammelmormor Siri som sytt klänningen. Först var det min morbror Patrik som hade den sedan har alla mina kusiner & kusinbarn haft den, så Elsa är nog den 15:e som haft den nu. Kolla in rosetten lite extra...den har JAG gjort (med mycket hjälp från min BÄSTA faster Lena)

Moster Johanna & Elsa. Elsa har sin fina "sparkdräkt" som hon fått av Johanna, så himla söt.

Moster Johanna busar med Elsa...jag tror att Fia är lite sugen på att ta Elsa..eller vad tror ni?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar