fredag 12 juni 2009

Marstrand

Torsdagen tillbringade pappa Johan på Marstrand med några kunder samt den enormt generösa leverantören Sony Ericsson. Volvo Ocean Race-cirkusen hade hittat dit och det är verkligen häftiga båtar som de åker jorden runt med. De når upp till 44 knop och det är UTAN motor. Helt otroligt.



Vi åkte RIB ut till Marstrand och med 3 motorer á 300HK så toppade vi nästan 60 knop. Vinden gjorde att vi alla såg ut som Stureplanslirare med fint backslick. Innan vi anlände Marstrand stannade vi till vid fyren Pater Noster och åt en rejäl skaldjursbuffé. Mums.







Det är verkligen något speciellt med västkusten karga klippor.



När vi anlände Marstrand fick vi en guidad tur där vi på riktigt nära håll fick kika på de fina båtarna. Det är riktiga monster enligt inbitna seglare.





Min kollega Patricia fick agera fiktivt fotoobjekt för att jag skulle kunna fånga en bild av det härliga Marstrandsoriginalet i bakgrunden. En underbar liten tant, hon i bakgrunden alltså.



Hotellet låg på Klädesholmen och var en riktig pärla. Salt & Sill kommer garanterat att få fler besök.





En badtunna på taket med helt OK utsikt testades också.

2 kommentarer:

  1. Hej pappa Johan. Jag kom precis hem en natt på Salt och Sill på Marstrand, åkandes in i Gbg me ribbåt. Segling hela dagen igår. Varför känns det som att vi haft samma upplägg? :) Kram Johanna J

    SvaraRadera
  2. Fast nu när jag ser på bilderna så ser jag en skillnad... vi har haft sol ;)

    SvaraRadera